Hoppa till sidans innehåll

Passbeskrivning-


MAQ 

Funktionell träning för styrka, balans, rörlighet och kontroll

Vattenträning

Vattenträning är en effektiv och rolig träningsform som är skonsam och allsidig träning för hela kroppen med vattnet som motstånd och alla kan vara med. Vi tränar både kondition, styrka och rörlighet med bra effekt på stabiliserande muskler och på vår balans.

Pilates/Cirkel senior

Vi jobbar med övningar för hela kroppen i stationssystem med styrkeövningar. Vi använder vikter och den egna kroppen som belastning.

Gympa Senior

Senior gympa med inslag av styrka och balans till musik. Oavsett om du har tränat tidigare eller om du är nybörjare, får du en härlig genomkörare för hela kroppen.

Zumba

En fartfylld dansklass som inspireras av världens olika musikkulturer. Varje låt har sin egna koreografi, här blandas kondition, koordination och även mer utmanade övningar. Passar alla som älskar att dansa, gör man inte det så har man oftast väldigt roligt ändå. Har man haft roligt så har man gjort rätt!

Tabata, Core 

Core är ett pass där vi utmanar stabiliteten, balansen och rörlighet

Passet innehåller funktionella övningar för att stärka din core = kärna (mage rygg och säte). Det är rörelser som är lätta att hänga med på men ändå utmanande. Vi tränar stabilitet, balans, rörlighet med fokus på mage & rygg. Stark rygg och mage är grunden i all träning för såväl hållning som för att vara skadefri.


Tabata är ett högintensivt intervallträningspass där vi andvänder kroppen som redskap

Du kan på kort tid uppnå stora träningsresultat när det gäller kondition och muskelstyrka. Passet är 30 min. Vi jobbar i 20 sekunder kombinerat med 10 sekunder vila. Passet består av  konditions-och styrkeövningar. Alla jobbar efter sin egen förmåga under intervallerna.
Tabataträning förbättrar syreupptagningen, ämnesomsättningen och ökar även fettförbränningen. Hjärta och lungor utmanas vilket är bra för att motverka hjärta och kärlsjukdomar och för att snabbt få bättre kondition. Perfekt för att toppa formen! 

Alviksskolan

Cirkelträning

Vi går igenom hela kroppen med olika övningar där vi tränar kondition, styrka, rörlighet och balans – med eller utan redskap. Du jobbar hela tiden efter egna förutsättningar, därför passar detta alla oavsett om du är nybörjare eller gillar utmaningar.

Välkommen till att inspireras, svettas och ha roligt tillsammans!

Lättgympa Luleå Energi Arena

Passet omfattar kondition, koordination, styrka, balans och rörlighet och gör dig rörligare, smidigare och starkare. Träningen genomförs utan redskap med den egna kroppen som belastning. Oavsett om du har tränat tidigare eller om du är nybörjare, får du en härlig genomkörare för hela kroppen.

Alla gympar och rör sig efter bästa förmåga och dagsform. En riktigt välgörande timme i trevligt sällskap.

Välkommen in i en härlig, trevlig och social gemenskap.

Vattenträning Örnen

Vattenträning är en effektiv och rolig träningsform som är skonsam och ger allsidig träning för hela kroppen med vattnet som motstånd. Träningen sker i anpassat bassängdjup och alla kan vara med.

Obs! Då bassängen har ett begränsat antal platser måste passen bokas via vårt kansliet.  

Det finns inget album kopplat till denna sida.

 

VIKTIGT

Öppettider kansliet

Måndag - Torsdag
Ring innan besök
Se nedan

Telefontider
Mån, Ons: 8 - 12
Tis, Tor: 12 - 15
Fredagar Stängt
070-274 0170

Kontakt
070-274 01 70 
070-514 01 70

 


 

 

 

Öppettider kansliet
Mån - Tor 10.00 -15.00 (Lunch kl.12.00 - 13.00)
Fre: Stängt

Kontakt
070-274 01 70

070-514 01 70 

Ring och boka tid före besök!

Korpen Luleå
Idrottens hus
Kronan A3
97442 Luleå

This is a mailto link 

Postadress:
Korpförening Luleå - Korpen
Idrottens hus, Kronan A3b
97442 Luleå

Besöksadress:
Idrottens hus, Kronan A3
97442 Luleå

Kontakt:
Tel: 0705140170
E-post: This is a mailto link

Se all info

 

x